donderdag, juli 21, 2005

Last Days




Ook al krijg ik van Gus Van Sants film de laatste jaren een groot “blah”-gevoel, ook al klinkt het in eerste instantie als een heel slecht idee…toch…toch...ben ik na het zien van de trailer heel nieuwsgierig geworden (het is het bos wat het hem doet. Groen…mistig…bedrukkend. Cobain natuurlijk niet als man-van-de-stad maar als verschijning uit het bos. Mythe.) Amerikanen zitten al te huilen dat er geen muziek van Nirvana in zit (geluk bij ongeluk denk ik dan, volgens mij was muziek/Nirvana het laatste waar hij mee bezig was in die periode), geen Lady Cobain en geen gedetailleerde zelfmoord scène (gelukkig maar)…het wordt door tegenstanders al de saaiste film in jaren genoemd, door voorstanders postmodern neorealisme. Ik heb het vermoeden dat dit een hele goede film over rock zal zijn (het niemandsland dat achter optredens en opnamen ligt)…zo je wil een existentialistische versie van rock.

En…Asia Argento.

(en later zie ik dat er weer een levensteken van Harmony Korine is, hij doet ook mee. Ik droomde natuurlijk fijn verder van een Earth soundtrack, ik bedoel, dat is de enige muziek die erbij hoort. Maar er zit zo te zien helemaal geen soundtrack bij, ook verfrissend.)