dinsdag, juli 19, 2005

5 Days Off online luisteren

Bij VPRO's 3voor12 kan je nu van alle 5 Days Off dagen sets beluisteren in realaudio. Heb op het moment een obsessie met de Nathan Fake liveset, en vooral die eerste vijf minuten. De opname is glashelder maar je mist toch de impact van hard zaalgeluid (eigenlijk raar dat ik nu slaafs uitkijk naar een album van Fake terwijl dit al af is.) Michael Mayers set ga ik rustig beluisteren omdat er echt ook mooie luistermomenten in zitten (en ik die vage laatste plaat van hem, die ongeveer een kwartier leek te duren, nog eens moet bestuderen.) Tiefschwarz die veel minder tracky zijn dan Mayer (meer een soort totaal ritmisch bewustzijn) laat ik rusten als afgesloten ervaring in mijn herinnering (heb wel even dat even bizarre als prachtige begin van de set beluisterd)...je moet niet alles willen ontleden.