vrijdag, maart 18, 2005

Lege handen, vol hoofd

Op zoek naar een Totally Spies! poster voor Hannah vielen me zo wat zaken in de popculturele barometer op. Orlando Bloom (die elf uit Lord of the Rings) is verreweg het populairste sekssymbool. Audrey Tautou heeft Béatrice Dalle eindelijk van de troon gestoten als Franse actrice met zwart haar die begeert dient te worden (op zich vreemd omdat ze zo seksloos is, maar ja je weet in ieder geval dat ze je huis niet plotseling in de fik steekt. Daar is wat voor te zeggen.) Sommige dingen veranderen nooit: er zijn zelfs meer posters van Scarface te vinden dan ooit tevoren (Tony Montana is erg multicultureel want natuurlijk ook nog eens een grootheid in de hiphop iconografie.) Geen Totally Spies! poster te vinden, en dat terwijl Alex, Sam en vooral Clover de voorbeelden voor een nieuwe generatie meisjes zijn. Gat in de markt.

Voor het eerst in jaren ook in Fame geweest en ze geven elke cd ooit ongeveer weg tegenwoordig (okay, voor 8,99.) Ook dubbele mixcds als The Workout, World Service en Live At The Heavenly Social van Weatherall en Fearless. Die laatste twijfelde ik nog over en ik zag ook nog dingen als Enter The 36 Chambers (schaam) of Ghost Dog liggen. Maar het lukt gewoon niet. Ik word overvallen door een gevoel van “laat allemaal maar. Waarom nog de moeite doen.” Helpt ook niet dat welke muziek ik op het moment ook opzet wordt verstoord door dreinende slogans als “ROCK ROBOT ROCK”, “Techno-lo-gic”, “I ammmmm the BRAINWASHAAAAH”. Geen grap dat laatste.