zaterdag, maart 12, 2005

Waking Life

Gisteren eindelijk geprobeerd om mijn net aangeschafte Waking Life DVD te bekijken en moest hem na 20 minuten uitzetten wegens een overdaad aan ideeen. Een paar jaar geleden toen ik de film voor het eerst zag liet ik dat gewoon over me heen komen maar nu wil ik het toch even op me in laten werken: de telescopische evolutie resulterend in de neo-human, de ethische schoonheid van het existentialisme, je leven als mogelijke herinneringen van jezelf op het moment van afsterven. Even bijkomen.

Een mooi bijeffect van de film is dat het wel een positief beeld geeft van Amerika, van een intelligent Amerika, een dagdroomnatie. (Ik had dat wel even nodig want, ik kan er niets aan doen, waar ik eerst alleen de kamer uitliep als George "Howdy" Bush op tv verscheen, begon die irritatie nu op alle fronten toe te slaan.)