zondag, mei 08, 2005

Laser 3.14


Posted by Hello

Wilde dit al een tijd aankaarten. Je kan de stad al een aantal maanden lezen. Het duurde een tijd (en eigenlijk tot Hinke Suds & Soda me er op wees) voordat ik opeens realiseerde dat die fascinerende teksten (vaak uit films of popliedjes die ik ken maar zelden precies kan identificeren) van dezelfde hand waren. De mysterieuze Laser 3.14. Inmiddels favoriet van oplettende (foto)bloggers. Die plotse confrontatie met een zin, uit context, terwijl je in beweging bent, op weg, werkt uitmuntend. Zet je gedachten meteen op een ander spoor, een korte explosie van introspectie/analyse/verwondering. Eindelijk weer eens iets spannends, met poppretentie, aan de gang in Mokum.

Helaas heb ik nooit mijn camera bij me wanneer ik er een tegenkom en ik ben de plek van mijn favoriet (iets met battleships of attack ships) op het moment kwijt (al vermoed ik dat die ergens in de Indische Buurt staat.)

Bovenstaand exemplaar heb ik, tot dan, even geleend van De Spaarndammerbuurtkliek, die ook een interview met de man zelf hebben. (heel even dacht ik aan de manier van praten, een typische mix van Amsterdamse straattaal en universitaire opleiding/zelfscholing, een oude vriend van mij te herkennen. Maar die zou nooit een Prince tekst citeren.)