woensdag, april 20, 2005

Terug van de bibliotheek

Lees nu:


Posted by Hello

Susan Sontag - Illness As Metaphor. De bieb blijft achterstallig onderhoud repareren. Dit wilde ik al jaren lezen maar het kwam er nooit van. Werd me ooit aangeraden nadat ik mijn Crash essay Towards A Sociology Of The New Flesh had besproken met Richard Rogers verreweg mijn favoriete docent aan de universiteit (wat wil je, bij aanvang van de eerste les Technological Landscapes werden we getrakteerd op Russische dub. Het werd een gezellig en leerzaam trimester.) Sontag valt niet tegen, mooie stijl (beginzin: “Illness is the night-side of life, a more onerous citizenship.” Daar ga je voor zitten), compact betoog.

Bij Waterstone’s hadden ze Rip It Up And Start Again van Simon Reynolds al liggen. Dat is wel een hele gele stoeptegel. Zat zo bladerend te twijfelen om het gewoon aan te schaffen maar een aantal dingen houden me tegen: Vincent die in mijn achterhoofd "AAARRGGGHHH" brult, maar vooral: de hele 78-84 periode heb ik toch weinig mee, Gang of Four, The Associates, bla, bla, heb eigenlijk helemaal geen zin om daar over te lezen. Vermoed ook dat net als in Energy Flash er teveel onnodige dingen bij gehaald worden. En toen ik aan het einde van het ZTT hoofdstuk de “ever had the feeling you’ve been cheated” zin als conclusie waarnam (antwoord: “door ZTT? Nooit!”) heb ik het maar weer teruggeschoven. 30 euro vind ik toch net teveel van het goede. Haal het over een tijdje bij de bieb want er zijn wel een paar dingen over het dynamische NME-duo Penman/Morley die ik moet lezen.

Zag daarna wel dat er weer een nieuwe filosofie reeks is: Continuum Impacts. Om je vingers bij af te likken: betaalbare Dissimination, Anti-Oedipus, Libidinal Economy noem maar op, gestoken in heerlijk hippe omslagen.


Posted by Hello

En oeh, On Nietzsche van Bataille, die zag er al bladerend fascinerend raar uit. En Badiou. En dan ook nog eens 3 voor de prijs van 2 bij Atheneum omdat het De Maand van de Filosofie is. Ik vrees dat als ze net de juiste drie hebben liggen ik er aan moet geloven.