donderdag, april 14, 2005

(Untilted Post)


Posted by Hello

Untilted, die nieuwe Autechre dus. Deed me tot nu toe helemaal niets. Een grijze tikkende massa. Las onlangs echter het plezierige interview dat Drew Daniel (Soft Pink Truth, Matmos) met Sean Booth voor Pitchfork deed en heb besloten dat het eens afgelopen moet zijn met het “luie luisteren”. Untilted is het perfecte artefact om een kunst van het luisteren te herwinnen (ten opzichte van dat zenuwachtige mp3-geshuffel, de dictatuur van achtergrondmuziek, de verplichting van recenseren.) Ga de plaat (of fragmenten ervan) elke dag beluisteren net zo lang totdat ik “breek”, ik de muziek kan voorspellen, begrijpen, totdat het mijn dromen infiltreert. Eerste gebruik op de fiets heeft tot positieve resultaten geleid. Het Oostelijk Havengebied is sowieso vrij Autechre (immers een samenvoeging van de woorden audio en architectuur) en een grijze lucht helpt ook. De eerste lijn naar begrip heb ik te pakken: ik vermoed dat het hun dubplaat is.