donderdag, september 08, 2005

The Atrocity Exhibition


De vriendelijke mensen van Filmfreak mailde me gisteren met de mededeling dat ze 24 september een nieuw DVD label, Reel23, gaan presenteren (zie ook de mooie, informatieve website.) Terwijl ik halfgeïnteresseerd het mailtje bekeek sprong ik opeens een gat in de lucht: Ze brengen The Atrocity Exhibition op DVD uit!! Had eigenlijk de hoop opgegeven dat ik ooit deze ware cultfilm uit 2001 zou kunnen zien. Het onverfilmbaar geachte (en door mij vaak aangehaalde) boek van Ballard verfilmd en de man zelf is de grootste fan (check op de site zijn enthousiaste brieven aan de regisseur. De DVD heeft ook nog audiocommentaar van Ballard. Hoe gaaf kan je het krijgen.)

Dat blijft me wel verbazen: hoe meer informatie je genereert, hoe meer je terugkrijgt.