woensdag, juni 22, 2005

Led Zeppelin CDR

01 Kashmir
02 Bron-Y-Aur Stomp
03 Out of the Tiles
04 Immigrant Song
05 No Quarter
06 When The Levee Breaks
07 In My Time Of Dying
08 In The Evening
09 Whole Lotta Love
10 Dazed and Confused

Ja, ja. Er was een (relatief) korte tijd rond mijn 18e dat ik zweerde bij Zep (ook al heb ik Deep Purple altijd leuker gevonden, want die swingen.) Voor deze CDR heb ik even onderzoek gedaan en merkte dat ik erg ongeduldig door al die nummers heen zap. De schuld ligt natuurlijk bij Plant, wiens stem ik nu echt niet meer kan aanhoren. Is ook duidelijk dat, uitgezonderd die akoestische dingen op III, Zep niet echt een goede liedjesband was. Het gaat uiteindelijk om De Riff (zie dat instrumentale middenstuk van ‘Dazed and Confused’ en in zekere zin is Plant op zijn best als zijn stem ook Riff wordt). Viel me ook weer op dat Jimmy Page het beste materiaal voor luchtgitaar spelen aanlevert, en niet van dat drukke gepiel maar van die riffs waar coole poses van worden gevormd.