vrijdag, mei 13, 2005

Seizoenskaart

Op het laatste moment toch besloten om mijn seizoenskaart te verlengen. Ben er nog niet uit of het een laffe of koppige beslissing is. De bedoeling was natuurlijk om een signaal af te geven dat Ajax compleet de weg kwijt is (dat slappe net-niet besluit rond de terugkeer van het oude logo in plaats van die tl-buizen/cokelijnen maakt het er ook niet beter op, ik ga ervan uit dat het compromis waar ze nu op afsturen zal resulteren in nog iets ergers. Laten we wel wezen het thuisshirt van volgend jaar is toch weer met gebroken rode baan bij de schouders.) Ik heb eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in het visionaire potentieel van Blind. Laat staan dat ik hoop heb op een hoog percentage geslaagde aankopen in de zomer of doorstroming van de jeugdige talenten (al is het goed nieuws dat Van der Vaart verdwijnt. Eigenlijk belangrijker dan een goede aankoop zou het behoud van Trabelsi zijn, maar dat zal wel niet gebeuren.)

En toch…zondag terwijl ik Studio Sport zat te kijken werd ik overvallen door een soort melancholie uit de toekomst, een gevoel dat ik het bezoek aan de wedstrijden zou gaan missen. Want hoe vervelend het de afgelopen jaren ook is geweest (tijdens de Duistere Nacht van PSV in de jaren 80 werd er ten minste nog altijd mooi gevoetbald, er was altijd nog een esthetisch-morele superioriteit zeg maar), voetbal kijken in een stadion is gewoon leuker (de uitfluiters zijn irritant, aan de andere kant heb ik achter me ook een fantastische figuur zitten die bij mislukte acties erg aanstekelijk de slappe lach krijgt.) En zoals mijn zwager terecht stelde: “slechter kan het niet worden.”

Zo zou ik het graag (ingespeeld en met druk naar voren) zien volgend seizoen:

-------------------------------- Lobont* --------------------------------

------------------Grygera ----- Escudé ----- Maxwell* -----------------

------------------------------- De Jong* --------------------------------

-----------------Maduro -------------------- Sneijder ------------------

------------------------------- Pienaar* --------------------------------

------------------- Rosales -- Charisteas -- Babel -----------------------


(* onduidelijk of die volgend seizoen nog bij Ajax spelen)