dinsdag, december 07, 2004

Brievenbussen


 Posted by Hello
De mooiste brievenbus die ik ken (KNSM eiland). En hieronder een meer praktische variant: groot en veel bij elkaar (daar waar elke postbode van droomt…gelukkig droom ik al een tijd niet meer van post, verschrikkelijk hoe dat je droomleven binnendringt en overheerst - ik kom er in mijn nieuwe boek uitgebreid op terug, nu nog tijd vinden om eens door te schrijven.) Een verademing bij wat ze in de Rivierenbuurt flikten met hun zogenaamd monumentale deuren waar zich dan een miezerige brievenbus in bevindt, waar je nauwelijks een cd doorheen krijgt (laat staan de Elegance met extra bijlage). En dan niet thuis zijn en wel de dag erna zeuren als je hem er met een welgemikte karatetrap doorheen hebt geschopt.


 Posted by Hello
Moet deze dagen, los van de kou en regen, wel even denken aan mijn ex-collega’s die de hel van de kerstperiode ingaan. Verschrikkelijk maar als socioloog was het ook wel genieten van een paar fijne staaltjes groepsgedrag. Vooral fascinerend om te zien hoe naar hyperindividualisten zich opeens gaan gedragen als ze meer als een collectief moeten werken.