woensdag, september 29, 2004

Lucide droom

Vanmiddag voor de tweede keer in korte tijd voor elkaar gekregen om lucide te dromen. Ook nu was het voor mijn gevoel weer veel te snel afgelopen. Maar toch ben ik tevreden dat ik die omschakeling kan maken. Dit keer zwom ik diep in een heldere zee en realiseerde me plotseling dat ik gewoon kon ademen. Vervolgens zag ik op de bodem een verlichte tempel waarvan ik meteen wist dat wanneer ik die zou bereiken ik mijn wil aan de droominhoud kon opleggen. Dat klopte, al ben ik vergeten wat er daarna gebeurde. Ongetwijfeld iets met seks, maar ik kan niet zo goed omgaan met al die mogelijkheden die opeens aan je gepresenteerd worden. Een rare paniek ontstaat dankzij een overdaad aan keuzes. De keer hiervoor besloot ik zeer bewust dat ik met een rotgang in een auto door nachtelijk Spanje wilde rijden. Op zich wel een prettige ervaring, met al die heuvels en rare dorpen maar achteraf gezien helemaal niet iets waar ik normaal een sterke behoefte aan voel. En zo beperkt als je bijvoorbeeld asociaal hard dub kan spelen op Saturnus terwijl je ondertussen de beste koffie ooit drinkt met Roland Barthes.